Cetățenii care vor apela la Serviciul 112 vor putea fi localizați instant fiind folosite date GPS și rețele de telecomunicații. Și asta datorită instrumentului „Caller Location 112” ce va optimiza capacitatea de planificare și alocare a resurselor prin oferirea unei imagini clare a locației incidentelor, reducând timpul de răspuns al echipelor de intervenție.
Sistemul informațional automatizat al Serviciului național unic pentru preluarea apelurilor de urgență 112 va fi actualizat complet, iar cetățenii vor fi mai protejați în situații de urgență. Datorită soluției inovatoare „Omda Incident”, care va fi implementată de compania norvegiană OMDA va fi posibilă optimizarea performanței răspunsului în situații de urgență, funcționalitatea, securitatea, adaptarea la provocările și oportunitățile care vor defini sectorul de urgență în următorii ani.
Noua soluție digitală va eficientiza comunicarea între serviciile specializate de urgență, gestionarea apelurilor și asistență pentru expediere, îmbunătățind performanța și conducând la eficiența procesului de economisire a costurilor.